No-diet tuesday: soort van gezonde brownies

No-diet tuesday: soort van gezonde brownies

No-diet tuesday: soort van gezonde brownies

Zagen we vorige week al de bananenijsjes, hebben we het deze week over brownies. En zo is er iedere week weer een heerlijk recept om bij weg te smullen op de no-diet Tuesday. Oké, deze brownies zijn ook nog best een beetje gezond, want: gluten- en lactosevrij.

We delen de recepten natuurlijk ook een klein beetje om jullie inspiratie te geven voor eventuele ideeën voor feesten/partijen/bruiloften. Immers, bij Scheveningen Events houden we van inspiratie delen en evenementen organiseren. Kijk je mee?

Je neemt:
– 250 gram ontpitte, verse dadels
– 75 gram cacao
– 200 gram appelmoes
– vanille van één stokje
– 4 eieren
– 150 gram amandelmeel of kokosmeel!
– 1 el bakpoeder
– 150 gram walnoten
– 150 gram pure, maar dan echt pure, chocolade

Zo doe je het:
1. Verwarm de oven op 170 graden.
2. Week de dadels voor 10 minuten in water.
3. Doe ze hierna samen met de appelmoes en de vanille in de blender of keukenmachine totdat je een glad mengsel krijgt.
4. Voeg hierna de cacao toe. Laat de blender/keukenmachine draaien.
5. Voeg daarna de eieren toe en wanneer alles weer een mooie gladde substantie heeft voeg je het meel toe plus een eetlepel bakpoeder.
6. Voeg 100 gram walnoten toe (fijngehakt), de andere 50 gram bewaar je.
7. Giet het mengsel in een met bakpapier beklede bakvorm en zet ‘m voor 40 minuten in de oven.
8. Haal de brownie eruit en laat afkoelen. Smelt de chocolade en giet dit over het eindresultaat heen. Besprenkel met wat walnoten en: tada!

Share post:

  • /